Bel me terug Offerte aanvragen
Commercieel, Lokalisatie, Website

Je website vertalen? Lees hier 4x waarom

Je bedrijf uitbreiden naar het buitenland en nieuwe wereldmarkten aanboren is tegenwoordig appeltje-eitje. De beste manier om een nieuwe markt kennis te laten maken met je bedrijf is door je website te vertalen. 

Op het gebied van online communicatie is je website je belangrijkste communicatiemiddel. 

In deze top 4 leggen we je uit waarom het vertalen van je website zo belangrijk is bij het toetreden tot nieuwe markten.

1) Hoe meer talen, hoe meer klanten

Zonder inkomsten en winst kan geen enkel bedrijf blijven voortbestaan. Stel dat je bedrijf is gevestigd in Nederland, bedenk dan dat meer dan 99% van de internetgebruikers buiten Nederland woont. En waarschijnlijk spreekt het grootste deel geen Nederlands. Potentiële klanten zijn makkelijker te bereiken en over te halen als je ze in hun eigen taal aanspreekt. Door je website te vertalen bereik je meer klanten waardoor je inkomsten en winst kunnen oplopen. Een duidelijke reden dus om je website te laten vertalen en lokaliseren.

2) Beter online vindbaar

Zeker als je al geïnvesteerd hebt in online marketing zoals SEO, dan weet je hoe belangrijk dit is om je website beter vindbaar te maken voor zoekmachines. Bedenk je eens hoeveel online zoekopdrachten er worden ingegeven in andere talen dan je eigen taal. Het is een stuk simpeler om hoog te scoren in deze zoekresultaten als je website beschikt over een moedertaalversie die Google kan indexeren.

3) Win het vertrouwen van klanten

Volgens Shawn Hessinger, de redacteur van Small Business Trends, beoordelen bezoekers direct je bedrijf wanneer ze je website bezoeken. 88% van de internetgebruikers keert namelijk niet terug naar een website als ze eerder een negatieve ervaring hebben gehad. Door je website te lokaliseren pas je deze aan aan de culturele achtergrond en de lokale taal. Hierdoor maak je het je gebruikers makkelijker om precies die informatie of producten te vinden die ze zoeken. Een positieve gebruikerservaring en het begrijpen van de taal is zeer belangrijk bij het winnen van vertrouwen van potentiële klanten in een anonieme online wereld.

4) Wees je concurrent een stap voor

Als je concurrenten nog niet hebben gedacht aan het vertalen van hun website, ben je ze al een stap voor en kun je je bedrijf onderscheiden. Aan de andere kant, als je concurrenten wel al hun website in andere talen hebben vertaald en jij niet, dan is het tijd om snel actie te nemen!

Heb je een vraag over dit artikel?
Antwoord binnen 24 uur
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Neem contact op

Hoe kunnen we je helpen?

Terugbelverzoek

Vul dit formulier in en we bellen u zo spoedig mogelijk terug.

Wij bellen je zo spoedig mogelijk terug